Recepten

Gezonde kapsalon


Dit gerecht is afkomstig van de website van FitWithDiabetes.

Voedingswaarde per kapsalon

* Energie: 453 kcal.
* Eiwit: 51 gram.
* Vet: 4,5 gram.
* Koolhydraten: 43,5 gram.

Ingrediënten

* 150 gram kipfiletblokjes
* 200 gram zoete aardappel
* Shoarmakruiden
* 1/4 komkommer
* 1 tomaat
* 1/2 rode ui
* 1/2 paprika
* Handje ijsbergsla
* Plakje 30+ jong belegen kaas
* 100 ml Griekse yoghurt
* 1 teentje knoflook
* Bieslook
* Limoensap

Bereiding

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de zoete aardappel in frietjes en verdeel deze op een plaat met bakpapier. Stop vervolgens de plaat met frietjes in de oven en laat ze 12-14 minuten bakken. Kruid de kipfiletblokjes met de shoarmakruiden. Snijd ook alvast de komkommer, tomaat en rode ui in gehalveerde plakjes en de paprika in kleine stukjes. Haal de frietjes uit de oven en draai ze allemaal om en stop ze vervolgens opnieuw in de oven voor 12-14 minuten, zodat ze aan beide kanten lekker krokant kunnen bakken.

Bak ondertussen de kipfiletblokjes goudbruin in een koekenpan. Haal de frietjes uit de oven en verdeel deze over de bodem van een aluminiumbakje. Bedek deze met de kipfiletblokjes en het plakje kaas. Verwarm de oven naar 250 graden en zet het aluminiumbakje er nog 7-8 minuten in.

Maak ondertussen de knoflooksaus klaar. Doe 4 eetlepels Griekse yoghurt in een schaaltje. Snijd vervolgens het knoflookteentje fijn en doe deze ook in het schaaltje samen met wat bieslook. Snijd de limoen doormidden en knijp wat van het sap uit in het schaaltje. Goed doorroeren en klaar is de knoflooksaus.

Eet smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mening

Hi! We horen graag wat je van deze website vindt. Mis je bijvoorbeeld nog informatie of heb je opmerkingen over de website? Stuur ons je feedback!


Gelieve dit veld leeg te laten.